תכנון הטיול ואיסוף מידע

אחד הגורמים הקטלניים ביותר בטיול הוא המשפט "לא ידעתי". הדבר הכי חשוב שכל מטייל צריך הוא, לדעת לאן הוא מגיע. לפני שיוצאים לטיול, חשוב לזכור שמטרת הטיול היא להנות. לכן, כדאי להיות מוכנים מראש על ידי איסוף של מידע אמין על המקום אליו אתם נוסעים, תנאי השטח שלו, מזג האוויר וכו' ובכך למנוע תקריות מיותרות […]
14/08/2024

אחד הגורמים הקטלניים ביותר בטיול הוא המשפט "לא ידעתי". הדבר הכי חשוב שכל מטייל צריך הוא, לדעת לאן הוא מגיע. לפני שיוצאים לטיול, חשוב לזכור שמטרת הטיול היא להנות. לכן, כדאי להיות מוכנים מראש על ידי איסוף של מידע אמין על המקום אליו אתם נוסעים, תנאי השטח שלו, מזג האוויר וכו' ובכך למנוע תקריות מיותרות ומצבים לא נעימים ואף מסוכנים

.

מידע אמין

מה זה מידע אמין? (לעומת מידע לא אמין) אילו פרטים חשוב לדעת ובאילו נושאים?

  • מידע שמגיע ממדריך מטיילים מוכר, ספר או אתר, אשר קיים זמן ממושך ונמצא בשימוש מטיילים רבים.
  • מידע שמגיע ממפעיל תיירות מקומי שניתן לסמוך עליו (מישהו שמוכר טיול, טרק, ראפטינג, בנג'י, נסיעת שטח).

מידע לא אמין

  • מידע שעובר מפה לאוזן.
  • סיפור חוויתי.
  • המלצה מחבר.

מידע שקיבלתם מחבר, שהיה במקום רק פעם אחת, בעונה מסוימת ובתנאים מסוימים, הוא בשום אופן לא מקור אמין. חברים קרובים, מנוסים ואמינים ככל שיהיו, הם אינם מקור לאינפורמציה כהכנה לסכנות ודרכים להיערך אליהן. עצות "מפה לאוזן" אינן מספיקות במצבים שיש בהם פוטנציאל לסיכון.
חשוב להבהיר שאני לא נגד החלפת חוויות וקבלת המלצות מחברים, להיפך. רוב המטיילים בוחרים כך לאן הם רוצים לנסוע ומה הם רוצים לעשות.

יחד עם זאת, חשוב לזכור שחבר טוב שמשתף בחוויה נפלאה שעבר, לא בהכרח יודע אם הוא עשה משהו מאד מסוכן או קיבל ציוד לא תקני.
התנאים שהוא חווה הם לא בהכרח מה שאתם תעברו וזה שהוא לא מציין סכנה אפשרית, לא אומר שהיא לא קיימת. גם אתרי אינטרנט לא תמיד מספיקים. אפילו אתר שמצאתם בו הרבה המלצות מצוינות יכול להיות חסר בתחום הסיכונים האפשריים. מקור המידע הטוב והאמין ביותר הוא ספרי המטיילים המופיעים היום בעיקר בגרסה דיגיטלית, דוגמת Lonely Planet. מקור מידע מהימן נוסף הוא חברות הטיולים או מפעילי התיירות המקומיים שניתן לסמוך עליהם.

שיתוף עם חברים

Error: Contact form not found.

SOS

מקרה חירום